ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

chalkidiki_photo

Με ιδιαίτερα υψηλές πληρότητες, όπως ήταν αναμενόμενο, κινήθηκε η τουριστική αγορά στη Β. Ελλάδα τον Αύγουστο. Η επιστροφή σε κάποιες περιοχές τουριστών από παραδοσιακές αγορές, όπως η γερμανική και η βρετανική, κάλυψε τα κενά από την Ουκρανία αλλά και από την έστω και μικρή απώλεια των Ρώσων τουριστών. Ανησυχία, βεβαίως, προκαλούν τα απανωτά κανόνια ρωσικών τουριστικών πρακτορείων, όπως επίσης το παράνομο κάμπινγκ και η «παρα-ξενοδοχία», που φέτος γνώρισε άνθηση. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η φετινή τουριστική σεζόν, με έναν ικανοποιητικό σε πληρότητες μέχρι στιγμής Σεπτέμβριο σε Χαλκιδική, Πιερία και Θάσο, δείχνει να κλείνει με θετικό πρόσημο. Η φετινή χρονιά φαίνεται να κλείνει με άνοδο από 5% έως 7%. «Το ποσοστό της αύξησης θα ήταν υψηλότερο, εάν δεν είχαμε την απώλεια των Ουκρανών, που υπολογίζεται σε 30.000 αφίξεις», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Tάσιος. Σύμφωνα με τον ίδιο, η απώλεια από τη ρωσική αγορά ήταν μικρή και οι Ρώσοι έχουν συγκεντρωθεί σε λιγότερα ξενοδοχεία. Η γερμανική αγορά ξεπέρασε φέτος το 12% με 13%, η δε βρετανική μπορεί να είχε μόλις 60.000 αφίξεις, όταν παλιά μετρούσε 150.000, παρ’ όλα αυτά κινείται σε θετικό πρόσημο σε σχέση με πέρυσι. Οι Τούρκοι, όπως ενημερώνει ο κ. Τάσιος, κινούνται συνήθως μεμονωμένοι και επιλέγουν όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων, οι δε Έλληνες εμφανίζονται πλέον μόνον 20 μέρες τον Αύγουστο. «Το ποσοστό τους δεν ξεπερνά το 5%, όταν πριν από μια πενταετία έφτανε το 20% – 25%», λέει ο κ. Τάσιος. Τον Σεπτέμβρη, το πρώτο εικοσαήμερο, παρουσιάζει πληρότητες της τάξης του 80%, ενώ οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις στη γερμανική, βρετανική και ολλανδική αγορά μπορούν να συμβάλουν σε επιπλέον αύξηση του συνολικού αριθμού τουριστών για φέτος. Σε ό,τι αφορά την επόμενη σεζόν, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, υπάρχει σχεδιασμός για συμμετοχή σε εκθέσει και ανοίγματα σε νέες αγορές, όπως η Ολλανδία και το Βέλγιο, το οποίο επανέρχεται στη Χαλκιδική μέσω τριών τουριστικών γραφείων. Ο Οργανισμός Τουρισμού της Χαλκιδικής ετοιμάζει συνεργασία με τη Marketing Greece, κάτι που αναμένεται να εξασφαλίσει καλύτερη διαδικτυακή προβολή για το νομό, ενώ, όπως χαρακτηριστικά λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, «όλη η χώρα “τραβάει” και υπάρχει η διάθεση των μεγάλων τουριστικών γραφείων να “ανοίξουν” κι άλλο τα προγράμματά τους με νέες αγορές».

[ΠΗΓΗ: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, 14/09/2014]

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ by admin Posted in ΘΕΜΑΤΑ

Σχόλια - Προσθήκη σχολίου

You must be logged in to post a comment.